Angelina Jollie, hrdinka, alebo hysterka?

30. 03. 2015 11:56:53
Minulý týždeň sa v médiach objavila správa že Angelina Jolie si nechala preventívne odstrániť maternicu aj vaječníky zo strachu pred rakovinou. Prsné žľazy si nechala odstrániť už pred 2 rokmi. Pre jedných hrdinka, pre iných hysterická krava. Len blázon si nechá odrezať zdravé časti tela. Pravda je že Angelina je BRCA1+, je nositeľkou mutácie ktorá jej zaručuje 80-90% pravdepodobnosť že dostane rakovinu prsu a 60% že dostane rakovinu vaječníkov. Som optimista ale operovať z 10% môže len blázon. Pokiaľ sa vám zdajú percentá abtrstrakné tak trochu praxe. Držte si klobúky je to jazda.

Som BRCA1 pozitívna , gén som zde dila po otcovi. Moja praprababička zomrela na rakovinu prsu, prabačička tiež , najprv jej odrezali jedno, potom druhé prso . Moju babičku operovali keď mala 50 rokov , vlastně ju len otvorili a hneď zavreli. 2 mesiace jej rodina pichala na bolesti morfium než zomrela ako inak na rakovinu spodku. Moja teta dostala svoju prvú rakovinu prsu v 46 rokoch, vyhrabala sa z toho a za 9 rokov dostala rakovinu vajčníkov, pre istotu oboch. Mala to všade, žila ešte 4 roky a dohromady absolvovala 64 cyklov chemoterapie a niekoľko desiatok ožarovaní. A teraz mám rakovinu ja. V 37 rokoch. Život nie je fér.

Že som pozitívna som sa dozvedela jeď som mala 34 rokov. Vaječníky a maternicu som si nechala preventívne odstraniť v 36 po tom ako ma moj gynekológ zj.... ako sirotu. Zachránil mi tým život. O prsiach som si hovorila že mám ěšte čas. Že k 40 narodeninám si dám nové prsia. Nestihla som to, rakovina bola rýchlejšia. Nič ma nebolelo, nič som si nenahmatala, nič nenasvedčovalo tomu že ju mám. Keď som prišla za mojou praktickou lekárkou s nálezom, tak sa ma pýtala čo potrebujem, že vypadám najlepšie od tej doby čo ma pozná. No čo, mám rakovinu. Díky preventívnemu programu pre BRCA1+ pacientky bol karcinom objavený v skorom štádiu. Nechala som si vziať obe prsia, riziko že sa rakovina vráti pri zachovaní prsných žliaz by bolo 50%. Ďakujem neprosím. Po operácii som absolvovala ešte chemoterapiu. Peklo. Aktuálně som bez známok nádorového ochorenia. t.j. v remisii. Do konca života som ale onkologickou pacientkou. Do konca života sa budem báť, že keď ma niečo niekde pichne, niečo zabolí tak sa rakovina vrátila.

Možno som tiež hysterická krava, ale stále živá, aj keď som mohla byť trochu rýchlejšia a rozhodnejšia.Ako Angelina Jolie.

Autor: Lucia Novakova | pondělí 30.3.2015 11:56 | karma článku: 23.02 | přečteno: 1332x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.32 | Přečteno: 136 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.80 | Přečteno: 8795 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 426 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 667 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2088

Jmenuji se Lucia Nováková, jsem lékařka, matka, manželka a šílený kynolog. Jsem nestabilní, výbušná a pořád v pohybu:-). Vlastne byla jsem dokud jsem nedostala rakovinu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...